Lázár: soha nem jártam Ibizán, és nem is tervezem
Nagyinterjút adott a Népszavának a Miniszterelnökséget vezető miniszter, és óvatosan eltartotta magától Habony Árpádot, a futballstadionok VIP-páholyait, hangsúlyozva a szövetségét Orbán Viktorral.
Nagyinterjút adott a Népszavának a Miniszterelnökséget vezető miniszter, és óvatosan eltartotta magától Habony Árpádot, a futballstadionok VIP-páholyait, hangsúlyozva a szövetségét Orbán Viktorral.
A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége szerint nem létezik olyan levél, amit a kerületi polgármesterek Tarlós Istvánnal közösen írtak volna Orbánnak, és hangsúlyozzák: nem szűnik meg az agglomerációs tömegközlekedés.
Nem sikerült megállapodnia Tarlós Istvánnak és Orbán Viktornak a fővárosi közlekedés finanszírozásáról hétfőn, ezért a főpolgármester ma bejelentette, a főváros ezután nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Az egyeztetést januárban folytatja a kormány és a főváros, de az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben.
Nem született megállapodás a BKV finanszírozásáról Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester hétfői találkozóján – legalább is így értesült a Népszava. A lap úgy tudja, hogy a három és fél órás találkozóból másfél óra négyszemközt zajlott, majd később Orbán és Tarlós egy-egy kollégája is csatlakozott.
A budapesti metrókocsik felújítását végző orosz cég színtervei közül Tarlós István főpolgármester a fehérért lobbizik, és ezt a fideszes kerületi polgármesterek is támogatják – írja az Index. A végső döntést a BKV hozza meg.
Tarlós István főpolgármester a miniszterelnöknek írt levelében arról panaszkodik, hogy amennyiben az állam nem segíti ki Budapestet a BKV működtetésében, akkor ötszörösére kell emelni a bérletek árát, valamint felvetette az ingyen utazó gyermekek és nyugdíjasok havi egy-kétezres regisztrációs díját is. A lépéssel nyomást gyakorol a kormányra, hacsak nem akarnak a fővárosban megszorításokat.
A közgyűlés mai döntése értelmében 93 milliárd forint értékű euróalapú hitelkeretről kötnek megállapodást az Európai Beruházási Bankkal, de további hitelezésről is egyeztetnek. A pénz jelentős részét az uniós pályázatok önrészéhez akarják felhasználni, illetve más projektekhez is becsatornáznák.
Megugró jegyárak, jelentős dugódíj, éves regisztrációs díj az ingyen utazóknak, kisebb szociális ellátás – a csecsemőtől az aggastyánig az összes korosztály ráfaraghat a minap csendben elfogadott, a BKV finanszírozását a fővárosra lőcsölő salátatörvényre.
Szentpéterváron reagált a főpolgármester arra, hogy a távollétében a kormány egészen más megoldást vert át a parlamenten a BKV finanszírozásával kapcsolatban, mint amit ő szorgalmaz. Akár az agglomerációs közlekedést is leállíthatják.
Akkor fogadta el a suttyomban becsempészett adótörvényt a Parlament, amikor Tarlós István nem tudott ellene tiltakozni. Az új helyzet elég radikális változásokat hozhat az iparűzési adó és a BKV viszonylatában, a Főváros máris aggódik.
A főpolgármester nyugalomra inti a Magyar Kerékpárosklubot, mondván: a kötelező biciklis-KRESZ-vizsgáról szóló felvetés még nagyon kezdetleges, nincs is róla előterjesztés. "Semmi értelme tehát annak, hogy agresszív, megelőző kommunikációba kezdjenek" a kerékpárosok. Az esetleges döntéseket széleskörű egyeztetések előzik majd meg - ígéri Tarlós.
Tarlós István felvetette a kerékpáros-jogosítvány kötelezővé tételét, például szerinte a kerékpárosok sokszor mennek át a piros jelzésen. A Magyar Kerékpárosklub szerint Tarlós szembemegy a főváros értékeivel, ráadásul hibás adatokból vonta le következtetéseit.
2017-ben lehet legkorábban dugódíj, KRESZ-vizsga kellene a kerékpárosoknak, és leállítják a 4-es metróval párhuzamosan futó felszíni járatokat - ilyen bejelentéseket tett Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, ahol Lázár Jánosnak is üzent.
Folytatódott a szóbeli adok-kapok Tarlós István és Lázár János között, ezúttal a BKV állami átvétele, illetve finanszírozása kapcsán. Tarlós István szerint csekély az esélye annak, hogy az államhoz kerüljön a BKV, de készek átadni a főváros számára nagy tehertételt jelentő vállalatot, a Budapesti Közlekedési Központot viszont megtartaná a főváros.
A képviselők sem tudnak mindent a 2024-re tervezett budapesti olimpiáról hatástanulmányok hiányában, de Tarlós István szerint a lakosság nem tudna felelős döntést hozni a kérdésben, ezért nem lesz népszavazás a rendezésről - a főpolgármester nemtért ki a tájékoztatási kötelezettségre. A főváros elvetette az ellenzéki kezdeményezést és megállapodást kötött a budapesti olimpia megvalósításának lépéseiről a kormánnyal és az olimpiai bizottsággal.
Központi közbeszerző szervezet megalapításáról döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.
Ha nem lesz hosszú távú megállapodás a BKV finanszírozásáról, akkor az agglomerációba nem közlekednek majd a közösségi járatok.
Tarlós ultimátumot nyújtott be pénteki tájékoztatóján az államnak. Bízik benne, hogy idejében létrejön a kormánnyal a megállapodás a BKV-nak nyújtandó óriási támogatásról, ám ha nem, akkor egyéb tervei vannak: csak annyi járatot fognak elindíttatni, amennyire pénz lesz - mondta.
A főváros 150 új buszt szán a jövőre kieső 3-as metró pótlására. Ez aligha elég, viszont ha a buszpark a teljes metrózó tömeget átveszi, megbénul Budapest.